16.10.14

MOHAIRMÖSSA

DIN FAVORIT?


laureus knit hat, cross knit hat, diamonds knit hat, leopard knit hat, stars knit hat, bobo choses, bobo choses beanie, bobo choses beanies, bobo choses knit hat, bobo choses leopard hat, bobo choses diamond hat, bobo choses stars hat, bobo choses mohair, mohair, mohair beanie, kids beanies, barn mössa, mohair mössa

MINA VAL


Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa, Mini Rodini overall, expedition alaska

Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

Mini Rodini overall, mini rodini panda, Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

Bobo Choses, knit hat, mohair, 6-7 years, 6-7 år, small sizing, liten storlek, ylle mössa, tofs mössa

När det kommer till barnkläder så är ju loppisar guldgruvor, men ibland köper jag nog nya saker också. Ju äldre barnen blir, desto mer slits ju plaggen och desto mindre sannolikt är det att man hittar t.ex. utedräkter i gott skick. I vinter får Lenni ärva Sampos gamla haalare så vi klarade oss med att köpa bara en ny i år. Sampos nya haalare blev en till Mini Rodini eftersom vi haft Molos, Polarn o Pyrets samt Tickets och varit nöjdast med Mini Rodinis kvalitet, värme och form. Förra året rörde sig Lenni ännu ganska trögt i snön och han var alltid iskall i sin Polarn o Pyret. Nu får han alltså ärva pandadräkten som är jättevarm och ju helt bedårande.

Det var inte planerat, men de här mössorna hoppade på mina näthinnor och jag bara kunde inte låta bli. Vilken tur att jag inte var tvungen att välja bara en! Jag tycker de ser ut som små söta cupcakes. Fastän mössorna är spanska och den jag valde åt Lenni har leopardmönster, så för de ändå mina tankar av någon orsak till den ruskiga vinterskärgården och Tjorven från "vi på Saltkråkan". 

Mohair mössorna är Bobo Choses som gör underbara lite vintageinspireade och unika kläder för barn. Mohair är ullfiber från angorageten och borde vara ett mycket tåligt material vad gäller vatten, vind och köld. Jag hoppas innerligt på en snörikare vinter i år med mycket pulkaåk. Min man har redan bokat julgubben så jovisst är vi ju ute i god tid här i vår familj. Men med vissa saker, som med mössorna, är det så att väntar man tills snötäcket är här så blir man utan. Kan knappt vänta att pojkarna får ta dessa i vardagligt bruk, det snöade ju redan, så inte länge till.

Det här är psykologi i allra högsta grad. Eftersom det inte går att förhindra att vintern kommer, måste man bara vända det så att man av någon orsak väntar på den. Min orsak att vänta på kölden är utan vidare den att jag få se mina pojkar ha på sig sina söta mössor.

Detta var alla vinteranskaffningar vi behövde göra för i år, balaclavan, ylledräkter, vantar och skor har vi redan från tidigare så vi borde klara oss. Vinter bring it on, vi är färdiga.

P.S. Om nu någon av er blir inspirerad och beställer en mössa så är det kanske värt att nämna att de mössor mina pojkar (2&3år) har på sig är storlek 6-7 år och de är passliga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!