15.10.14

KJOLAR



Monki skirt, Monki kjol

Monki, kjol, skirt

monki, skirt, kjol


Marimekko, Toto, Marimekko Toto, Toto skirt, Toto kjol, Pennkjol, Pencilskirt


American Apparel, American Apparel skirt, American Apparel kjol

Marimekko skirt, marimekko striped skirt, marimekko randig kjol, marimekko raita

Kjolar, vilka härliga klädesplagg vi kvinnor får gå klädda i! 

Nu när det är svalt i luften föredrar jag kjolar som kommer till knäna eller nedanför. Med ett par tunna strumpbyxor under hålls man varm, jag vet inte vad det bottnar i, men så är det. När termometern sjunker till minusgrader så kombinerar jag kjolana med stickade strumpisar och ylleleggins. 

Jag skulle säga att jag använder kjolar ungefär lika ofta som jeans. Kjolar är inga festklädesplagg utan jag har på dem i vardagen. Okej den silverfärgade "discokjolen" har jag inte till sandlådan, men det är nog inte för att jag inte tycker att det skulle vara okej, utan mera för att spara de andra mammorna.

Det är bara att använda allt man har i klädskåpet, de plagg som ligger där och dammar och väntar på den rätta festen blir aldrig använda. Det är upp till en själv, det man har i bruk är vardagligt. 

De tre översta kjolarna alla är från Monki, den långa svarta från American Apparel och de två pennkjolarna från Marimekko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!