26.10.14

KIRPPIS

Chanel bags

höst, autumn, Helsinki 

Marble candle holders

Loppisfynd, Fleamarket finds, Adidas jacket, Ctrl hoodie, Never Denim Jacket, Please jumper,  Jeans jacka, 80´s inspiration, åttiotals mode,  kashmere beanie
Genuine leather, Borse in Pelle, läderhandväska


Hälsningar från sjukstugan. Barnen är båda dåliga och alla innelekar börjar vara lekta.

Idag fick jag vädra mig i det ruskiga vädret och gå på loppis med syrran. Jag kom hem med flera fina fynd.

Värmeljushållare i marmor, billigt, ja tack, behöver jag säga mer? En jeansjacka har jag letat efter länge, men antingen har de varit fula och för vanliga eller också helt för dyra. Nu hittade jag den snyggaste jag sett hittills med färggranna nitar och allt! Adidas vindjackan är också mycket gatutrovärdig, den går säkert bra att ha under vinterjackan när det är riktigt kallt och det är en perfekt utejacka för varmare väder som sådan. Jag har inga hupparen från tidigare så denna CTRL:s inhemska var passande med tanke på dagar när man bara är hemma. Printen på ryggen var tillräckligt simpel för min smak. En italiensk varm, äkta ylletröja och en italiensk äkta läderväska  som båda för mina tankar till åttiotalet flyttade också hem till mig idag. 

Jag har inte råd att köpa Chanel, men trots att många av mina kläder är löjligt billiga köper jag inget onödigt, allt är i prima skick och kommer alldeles säkert i användning! Låt mig få kalla mig själv "kirppisten kohtuukäyttäjä".

2 kommentarer:

  1. Jag läste just igår på en annan blogg att marmorljustakarna lär ha varit en medföljande gåva från Yves Roscher på 80-talet :) Det var ju passande med dina andra 80-tals fynd.
    Jag tog en sväng till loppiset idag, men inga fynd. Typiskt mig.

    SvaraRadera
  2. Joo marmor och allt annat som är hett nu är ju straight from the 80's. Tänk vilka presenter man då har fått, nuförtiden får man nöja sig med något skitfult halsband eller annan krääsä som säkert inte håller i 30 år.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!