30.10.14

FILMNING

Diesel coat, HM earrings, Bllack Noir scarf

För ett par veckor sedan skulle vi på filmningar med min man till Tammerfors. Vi hade bett min mamma komma hem till oss tidigt på morgonen för bussen skulle starta klockan åtta och vi skulle föra Sampo till dagis innan det. 

Halv åtta vaknade vi den morgonen till att mamma frågar varför vi ännu sover. Det blev bråttom. Vilken tur att vi hade tittat färdigt alla kläder och saker vi skulle ha med oss redan föregående kväll. Håret förblev otvättat, och min plan på att ha det löst förvekligades inte. I den stunden tackade jag gudarna för torrschampo medan jag svor och var helt säker på att vi skulle missa bussen. 

Med tårar som rann längs ansiktet på grund av kölden och blåsten cyklade jag personligt hastighetsrekord till Fiskhamnen och var inne i bussen redan någon minut innan åtta. Min man kom ett par minuter senare efter att ha kastat pojken vår till dagiset. Vi fick kaffe på bussen och jag hade två timmar på mig att lugna mig och vakna. 

Väl framme sade maskeraren: -Sähän olet laittanut itsesi nätiksi, ei täs tarvii mitään tehdä. Man kan alltså göra under på 10 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!