9.9.14

VISION

& other stories, minna parikka

Foreign objects, carolina grunér, iina vuorivirta

Här kommer lite bilder som inspirerat mig själv inför hösten och vintern. Vad kommer till kläder så blir i alla fall min egen stil simplare och något mer konservativ när luften blir kallare. Man klarar sig med ganska få klädesplagg om man väljer bra kvalitet och basfärger. Själv kör jag mest med omönstrade svarta och gråa plagg (helst ylle) som sedan är lätta att kombinera med vad som helst. Nya underkläder gör ju altid susen, och till min stora glädje märkte jag att & Other Stories har ett stort sortiment vackra underkläder utan fyllningar och push-up effekter. Minna Parikkas bunny-stövlar dräglar jag efter, men får nog nöja mig med det som finns i skåpet från tidigare. 

Något vackert och nytt till hemmet skadar ju heller aldrig och lyfter humöret som kanske annars går neråt. Borde man till exempel börja köpa blommor åt sig själv varje vecka sedan när naturen vissnar? Jag skulle med öppna armar ta emot vilken som helst av de på bilderna avbildade sakerna hem till oss, inte för att det direkt skulle finnas ett behov, men för att de är så vackra.

Källorna till bilderna ovan hittar ni via mina Pinterest tavlor HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!