5.9.14

VARDAGEN


Marimekko, Granit

Marimekko


Fermob, Bistro

Lovepants, Tattoo, Tatuering, Kärleksbyxor, Hjärtbyxor

Ännu är det så fina väder att man nu och då klarar sig utan ytterkläder ute. Det finns nog knappast något finare än just dessa höstdagar. Lite melankoliska och vackra.

Vår vardag satt igång på måndag med dagis och på tisdag fortsatte mina studier. Lite startsvårigheter finns i luften på alla håll efter en två månaders paus men samtidigt känns det bra att livet går vidare. Jag gillar när årstiderna byts och när klädgarderoben känns som ny igen för en liten stund. Det finns något konstigt romantiskt i att behöva ta på sig yllesockor eller vira en duk runt halsen. Allt har sin tid.

Nu hoppas jag bara att denna höst är lite lättare än förra hösten och att vardagen tar sin gång. Om allt skulle gå på optimalt sätt så kan jag tänka mig en färdig Gradu i slutet av året, men det går ju sällan som man tänkt. Måndag till onsdag är alltså mina studiedagar. Torsdag har jag tumistid med min yngre son och fredag till söndag har jag och pojkarna veckoslut. Gemensamma lediga dagar med min man har vi endast på söndag och då skall det ju förstås städas och bykas och göras allt detdär man aldrig hinner på veckan.  Det känns som om veckorna bara flyger framåt och så mycket utöver den dagliga ruljansen hinner jag inte med. Men så är det. 

Det gäller att acceptera eller vara olycklig. Det finns mycket lycka att hitta i stunderna om man bara vill se. Om man lägger sin energi på att villa göra allt detdär andra utanför småbarnsvardagen eller om man känner att det krävs av en att man borde orka med annat så känns det tungt och olyckligt. Jag vet att det är en kliché, men ibland måste man gå långt bort för att se det som är nära. Jag vet hur det är när ingenting fungerar och varje dag är en överlevnadskamp. När en helt vanlig dag känns som en utopi. Nu har jag dock sådana, helt vanliga dagar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!