28.9.14

PIPOSÄSONG

Kone Helsinki, gummistövlar, rainboots, red, röda, Levis, Levis demi curve, demi curve

Birkenstock

Marimekko, marimekko tossor, tossut, Granit, Granit matto, matto, matta, rug



Jopo, Diesel, Diesel coat, Diesel jacket, Makia, Makia pipo, Makia cap, Makia mössa, American  socks, Knee socks, knästrumpor, polvisukat, Mini rodoni, Bobike mini+


adidas, flipflop, Monki huivi, Monki, scarf, Monkiscarf, Monkistyle, balcony, balkong, concrete, betong,


iittala, muki, iittala muki, makia, pipo,makia pipo, tattoo, tatuering, tatuointi
Omväxlande kan man med gott samvete kalla veckan som gått. Både vad gäller humör och väder har det växlat från det ena till det andra och jag tror det finns ett samband. Inte så mycket nämnvärt har hänt förutom ett par tre euros fynd från loppis i form av jobbskor åt min man och hemmatossor åt mig själv (båda helt nya). Vissa dagar har man fått lov att dra på sig sina nya knallröda citygummistövlar, och andra dagar, som idag, kan man sitta i solen på balkongen och njuta av värmen och kaffet.  Tomaterna tror jag nog inte att får tillräckligt med sol mera för att mogna, men sommarblommorna mår fortfarande fint. Jag tycker det är skönt att piposäsongen har börjat så kommer man ju lättare undan med sina bad hair days. Men hyn behöver mera fukt och omvårdnad nu igen efter sommaren, så souvenirerna jag fick av min syster från Dubrovnik träffade helt rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!