8.7.14

FAGERÖ

















Idag gjorde vi en dagsutflykt till Fagerö. Jag har varit på ön flera gånger, men nu första gången med barnen. Båtresan dit tar en timme från Nordsjö. Pojkarna tyckte det var jätteroligt. När vi väl var framme åt vi lunch på restaurangen och gick sedan runt hela ön medan pojkarna sov i vagnen. När de vaknade var det dags att simma och äta från matsäcken.

Jag blir alltid helt tagen av skönheten på ön. Mina favoritlandskap och min favoritarkitektur av stugor finns att hitta här. Det känns alltid lika vemodigt att ta färgan hemåt, kanske teltar vi där ännu någon dag.

Till Fagerö kan man alltså komma med egen båt eller färga. Det finns en restaurang och flera grillplatser, vessor och rinnande vatten, en lekplats, roddbåtar samt en strandbastu. Många teltar på ön hela sommaren och jag undrar inte varför. Det går en sandväg runt ön som går bra att gå också med vagn. Man kan välja mellan klippor eller sandstränder, det finns alltid någon lugn plats att hitta om man vill vara ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!