8.4.14

LEGACY







Idag skulle jag efter graduseminarium åka till Legacy Tattoo för att diskutera vidare mina tatueringsidéer med Sailor Andy och boka en tid. Nu hade det dock just idag gått så tokigt att hans kund avbokat och han var på dåligt humör och ledig. Vi kom överens om att han får en timme att skissa upp något på basen av mina bilder och om jag är nöjd så blir det för evigt. 

Det var helt perfekt. Jag han inte vara nervös och han fick jobb för dagen, meant to be alltså. Skissen var just precis och de för mig viktiga runorna (S och L) fanns med i bladen! 

Under tatueringssessionen tänkte jag konstant på mina förlossningar och övertalade mig själv att nålen kändes lite som  en epilator. Det var ju en lögn för ont gjorde det, speciellt vid innerarmen, men det är inget jag inte kunde göra om i morgon. 

Och så blev det alltså så att jag halv fyra på dagen klev ut med en stor vacker färdig tatuering på armen. Därifrån promenerade jag nöjd och glad till Bakers där jag träffade mina vänner och drack 2€ skumpa. Helt ok tisdag. Borde man ta som vana?

2 kommentarer:

  1. Låter som en lyckad dag ;) Åå, du måste sedan visa bättre idler på tatueringen! Jag har perioder då jag absolut skulle vilja ha någon tatuering för att symbolisera min son, men så går det oftast om. Så jag bestämde mig för att sen när jag verkligen har viljat ha den i åtmisntone ett år så först sen ska det ske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer garanterat bättre bilder när tatueringen lekt lite. Just nu känns min arm som en mörbultad biff och den "svettas" ännu bläck och annat trevligt. :-D Men SÅ värt det :-)
      På Instagram finns redan en sneakpeak från i går.

      Joo, det lönar sig ju nog inte att göra några förhastade beslut gällande tatueringar. Själv har jag nu fyra stycken och skulle nog inte idag välja dem jag har från tidigare, men jag tycker att det symboliserar livet, att det går framåt, att jag förändras så de får nog gärna finnas på mig ändå.

      Radera

Tack för din kommentar!