4.4.14

ÄRLIGT


Som sagt har jag nu i två veckor haft loppis här hemma. Helt kiva idé och så, men nu börjar jag vara ganska trött. Jag lade först ut kläder till salu, och herrejösses vilken tidtabellsrumba med alla reservationer, provningar, nästa i kö o.s.v. Följande vecka lade jag ut inredningsgreijer, men det blev inte helt så stilrent som jag hade hoppats för det fanns de kläder som inte ännu på grund av olika orsaker hade lämnat huset.

Jag är så trött på alla förklaringar. Jag har hört de flesta. Den mest populära är överraskningsgäster, vem får överraskningsgäster i dessa tekniska tider? Så glömmer folk, har inte pengar, familjehelvete och you name it. Lite ärlighet skulle inte skada och lite omtanke inte heller. Jag vet att det säkert är lätt att göra förhastade köpbeslut på nätet, men då kan man väl bara vara ärlig och säga det. Det folk inte tycks förstå eller bry sig om är att jag som försäljare ju passar mina tidtabeller enligt  dessa överenskommelser. Efter veckoslutet stänger jag butiken. Det mesta har gått åt trots olika besvär, men det tar nog en stund innan jag orkar göra om det.

Imorgon är det inredningsloppis i Kiseleff, dit skall jag som kund, hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!