18.3.14

ANDRAHAND

R/H design, mickey dress

ray ban, cat 5000

wool and the gang, knitwear, made in finland,


dr martens, welodrom

Huj vad hemskt att försöka få hit representerande bilder av sig själv. Nåh, en modebloggare blir det nog aldrig av mig.

Det har säkerligen inte blivit oklart att jag köper mycket i andra hand - second hand - saker som redan använts, men som ingalunda behöver ha kommit till slutet av sina liv. Jag skulle gärna köpa mycket mycket mer greijer i andra hand om jag bara hade mera tid. Det krävs ganska mycket om man vill hitta kläder åt sig själv till exempel, eller just rätt storleks matta till köket, men har man tålamod så kan man nog hitta vad som helst. Personligen får jag inga som helst kicks av att gå in i en butik och handla något för fullt pris, mycket roligare är det enligt mig att fynda fina använda saker eller göra reafynd. Köper man i andra hand så har man också möjlighet att köpa design och kvalitet som man annars kanske inte hade råd med.

På bilderna ovan är några av mina senaste fynd: R/H Designs Mickey klänning, Ray Bans solglasögon, Woll and the Gangs tunika/klänning, H&M:s reablus, Dr Martens skor.

Nedan reklam för inredningsloppis i aprill!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!