26.2.14

ÖVERKAST






Nu är vi snart inne i mars, den första officiella vårmånaden, men fortfarande kan man reashoppa om man är seg. 

Jag har länge sneglat efter ett stort vitt lakan av linne för att ha som överkast, men de jag stött på har varit så fruktansvärt dyra att de fått bli kvar i butiken. När julrea började så var jag inne hos Finlayson och såg att de hade lakan på rea. Det stora vita (250x270) av linne var dock tyvärr slut, men det skulle komma mera fick jag veta. Det var slut andra gången också. Det blev först tredje gången gillt för mig,  men det var nog värt att vänta för rean gällde fortfarande. 

Jag tycker att ju lättare det är att bädda sängen, desto bättre och desto större sannolikhet för att det görs varje dag. Lakanet är ju lätt att bara kasta över sängen, det får och skall vara skrynkligt. Med samma fick jag också bättre överkast till pojkarnas sängar genom att dela på vårt gamla överkast. I pojkarnas sängar är det enklare att få det snyggt bäddat med ett lite tjockare tyg eftersom det skall trugas in mellan sängen och madrassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!