11.2.14

MAROCKO



Belönade mig själv idag för duktigt studerande med att avsluta skrivandet lite tidigare och tog ett besök till Artek Aitta. Jag såg en massa fina saker där, som till exempel marockanska mattor som kostade kring 3000€. En sådan skaffade jag alltså inte, och skulle nog inte göra det heller fast det skulle finnas sådana summor på mitt konto. Jag skulle hellre göra en resa till Marocko för pengarna (som inte finns) och en matta kunde jag hämta hem som souvenir.

Är lite resesugen just nu, kanske vi vågar göra någon kort resa i april när min man har sin semester. Två timmar tror jag dock att är helt maximum länd på flyget/buss eller tågresan med våran patrull, så Marocko får nog vänta. Ja, och kanske man inte skall välja resedestination på basis av en matta heller. Bara jag hade en flygande matta så skulle jag nog ta mig någonstans där solen värmer och vågorna slickar sanden. Och graduskrivandet kunde jag bra överlåta åt Aladdin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!