28.2.14

GITTER


Ovan ser ni en bild av ett bygge. På bilden ser ni också något som mitt öga fäste sig vid, gissa vad?? Ja och mitt öga fäste sig inte bara vid föremålet utan nu är föremålet hemma hos oss. 

Det var en helt vanlig dag och vi promenerade hemåt längs strandvägen. Av någon orsak lade jag märke till ett rostigt gitter som stod och lutade mot byggnadsstängslen och jag tänkte genast att det skulle passa så fint till vår balkong. Jag frågade byggnadsarbetarna om det vore okej att ta det rostiga gallret och de sade att de inte trodde att det skulle saknas om det försvann... Samma kväll gick jag förbi igen och släpade hem hela härligheten. Till all lycka stötte jag inte på några grannar för de skulle nog tro att jag är helt galen.

balcony


Gallret är nu upphängt hos oss på balkongväggen, på den väggen som syns när man tittar ut från vårt sovrumsfönster. Jag hängde upp muratterna som klarat vintern fint och drömmer om klättrande vildvinsrankor. Det var lite anemiskt tidigare med bara en spegel på den vita väggen. Nu däremot kan vi tala om attityd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!