30.1.14

MOTIGT

Ända sedan oktober har min mage varit helt upp och ner. Men det är så att jag själv alltid kommer sist. Det finns så mycket att ta hand om när man har två små pojkar och mycket lite fritid. Nu var jag sedan äntligen på nytt till läkaren och fick fibertillskott och det tycks ha hjälpt, i alla fall tillfälligt. Tester skall ännu tas och om inget hittas och tillståndet fortsätter blir det endoskopi, men vi hoppas att det inte behövs.

Gradun har också känts väldigt motig sedan årsskiftet. Har stampat på stället känns det som. Nu har jag dock läst några riktigt intressanta texter som jag skall bifoga till teoridelen och så börjar det nog vara klappat och klart för intervjuerna (hoppas jag). 25 Februari är det meningen att jag presenterar min teoridel för andra gången. Hoppas kunna intervjua på våren och transkribera utomhus i solsken sedan.

Det är väl så att man måste ha lite motgångar för att kunna uppskatta små framsteg. The only way is up.

2 kommentarer:

  1. Ja, kroppen reagerar ju dessutom på omgivningen och stressnivån...Fick jag nyligen själv märka åtminstone i form av migrän då det bara blev lite för mycket att hantera (aldrig fått förut och tänker undvika i fortsättningen..).

    Jag kommer ihåg att graduprocessen var just sådan där. Med jämna mellanrum enorm flow och sedan emellanåt noll intresse. Emellanåt jobbade man hela dagen i streck och sedan nästa dag var allt bara dumt o tråkigt och hade noll motivation. Det låter som en bra plan med att transkribera utomhus så sätt det som morot åt dig själv! :)

    SvaraRadera
  2. Tack <3 det kan bra hända att det är psykosomatiskt men känns ändå skönt att utesluta något alvarligt. Hoppas och tror att våren och ljuset hjälper på många plan.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!