24.1.14

INK


Inspirerad av en gammal tidning som mina uppköp var paketerade i gjorde jag en bordduk. 


DIY, bordduk, pöytäliina, table cloth

DIY, bordduk, pöytäliina, table cloth

DIY, bordduk, pöytäliina, table cloth

DIY, bordduk, pöytäliina, table cloth

När jag såg den gamla tidningen kom jag att tänka på gammaldags bläckpennor. Vi har sällan borddukar, men t.ex. vid födelsedagskalas är det ju trevligt att duka upp lite. Jag tycker att duken blev ganska kiva. Det ser faktiskt lite ut som om nån skulle ha fått raivare och kastat en flaska bläck på den vita duken. Vad ser du när du tittar på "bläckfigurerna? Hos oss kan du göra psykologiska analyser i kaffebordet.

Detta DIY projekt kostade 3,85€. Jag köpte ett vitt lakan som var på erbjudande i Ikea och den svarta färgen från Tiimaris slutförsäljning, (pensel, burk och vatten hade vi hemma). Det blev mycket färg kvar också för nästa "ink-projekt". Jag spädde nämligen ut den svarta färgen med vatten och strittade sedan med en pensel. Några sträck drog jag med penseln och dippade kanterna i färgen. 

Det här kunde man bra göra med gardiner, dynvar, påslakan, tyger, och varför inte göra en tavla eller en hel vägg? Detta är ett projekt som barnen bra kunde delta i, om man bara kan skydda omgivningen (kanske bäst utomhus). 

Lyhyesti:
Tein halvan pöytäliinan lakanasta. Tekniikka oli roiskia kankaalle väriä. Aika kiva siitä tuli ja inspiraationlähde joka oli vanhanajan muste on mielestäni nähtävissä myös lopputuloksessa. Mitä "mustekuviot" sinun mielestäsi esittävät? Psykologista analyysia voi meillä tehdä kahvipöydässä.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!