9.1.14

HTF

Old telephone, vanha puhelin, gammal telefon




När vi nu en gång kommit i farten med sovrummet så varför sluta?

Jag skaffade en härlig gammal telefon som rekvisita på skänken. Någon kanske tycker att det är en ofattbar sak att ha i sitt hem numera, men för mig symboliserar telefonen barndom och tidig vuxen ålder. I mina första två egna hem i Hagalund hade jag ännu ett eget "trådnummer". Dessutom kan man ju i och för sig ifrågasätta alla prydnads- och konstföremål, fast vem gör nu det? Det viktiga är väl att vi själva trivs i vår egen omgivning och det gör jag, ännu bättre nu tack vare telefonen. Vi har fiilistele ganska mycket vårt nyinvaderade sovrum om kvällarna på tumis. Vi tänder ljus och tittar på den fantastiska skuggan som himmelin åstadkommer i taket.

Och bara så ni vet så tar inte sovrumspostarna slut här, det kommer fortsättning det är allt jag kan säga.

Lyhyesti:
Ihana vanha lankapuhelin löysi tiensä sydämeeni ja kotiimme. Se koristaa nyt makkarin senkkiä ja muistuttaa minua lapsuudesta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!