15.1.14

GOMORON

Inspis in action igen.

DIY boxes

Diy boxes

Linen sheets and an small table from the 60.





DIY drawer, House doctor, matto, matta, carpet, skänk, lipasto

Granit, Olkkari

House Doctor, carpet, matta, matto, block, rya, ryijy, rug

Rya

House doctor, matta, matto, carpet, block, rug

Lyckans Ost fyller ett år så det till ära pesenterar jag de lovade ändringarna i sovrummet.

Jag presenterade vårt "nya" sovrum redan i ett tidigare inlägg (http://lyckansost.blogspot.fi/2014/01/vart.html), men inredning är ju en process som förändras i och med nya fynd.

Nytt sedan senast är ett 60-tals nattygsbord på min mans sida av sängen. Jag valde att sätta kopparfärgade ljushållare på den sidan. Gissa bara hur svårt det var att inte välja allt i  vitt, men det är ju bra att leva lite farligt ibland. Det syns tyvärr inte på bilderna, men bordet är elegant slitet med gråa ränder i träytan. Jag har också hittat en gammal rya som jag kastade på stolen och den tycker jag tillsammans med nattygsbordet strider just passligt med allt det andra, så att inredningen blir intressant.   De härliga pappersbollarna tycker jag påminner om moln och den underbara grafiska mattan (som jag som ni märker älskar) krönar hela härligheten.

Fast färgerna i sovrummet är ganska hårda tycker jag det råder en mild och varm stämning. Det är härligt att gå och sova i detta rum, väntar ännu på den dagen då det skulle vara härligt att vakna också.

Hoppas jag får ett lyckligt år till och någon orkar hänga med mig.

Matta: DomDom, Rya: Kierrätyskeskus, Second hand produkter, värmeljushållare och pappersbollar: Olkkari.

Lyhyesti:
Blogi täyttää vuoden ja lupasin jo aiemmin esitellä makkarissa tapahtuneet muutokset. Muutoksia makkarissa on yöpöydän, koriste-esineiden sekä maton muodossa. Makuuhuoneessa on mielestäni lempeä tunnelma kovista väreistä huolimatta.

Toivottavasti saan lisää onnelisia vuosia ja joku jaksaa roikkua mukanani.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!