25.12.13

ARI


Idag firade vi jul hos min mans pappa. Det är ju alltid svårt att hitta på kläder till två dagar, men jag fick  i julklapp en fin klänning som löste problemet.

Pojkarna satt fint i bussen och var ivriga på att vi åkte till Vaari. När vi väl kom dit och min man gjorde en presentationsrunda med min äldre, slutade det med panikanfall. Min son bara skakade, svettades och klamrade sig fast som en apa i mig och sade att han ville hem. Vi isolerade oss i ett rum en god stund och till sist fick jag honom lirkad bland folk med hjälp av pepparkakor. Han var dock inte alls sig själv utan ville vara i famnen mest hela tiden. Min mans kusiners pappa kunde han inte ens titta på...

När vi sedan redan var i startgroparna hemåt gick det upp för mig vad som orsakat min sons konstiga beteende. En av de vuxna (kusinernas pappa) heter Ari, det uttalas lika som det svenska ordet Arg. Min man hade alltså presenterat Ari, men min son hade tolkat att min man sade att den här mannen är arg, akta dig. Sedan hjälpte det säkert inte att Ari namnen uttalades mest hela tiden eftersom man undrade vad min son "hade emot honom".

Att sånt. 



2 kommentarer:

Tack för din kommentar!