20.6.13

FOT

Vad tänker ni på när ni ser en sådan här fot (till parasoll)?


Jag får starka sommarkiosk/café vibor. Ni vet sådana där inte så fina ställen, som på sitt eget smyckeslösa sätt är mysiga. De där ställena kommer man inte ihåg på grund av inredningen, utan minnena är kopplade till känslor av sommar, sol, värme, glass, plaststolar, Cocisparasoll o.s.v.

Vi sprang idag som galningar med syrran och barnen och jagade det perfekta parasollet till vår balkong.

Vi var med buss och vagnar och ni skulle ha sett minerna på expediterna då jag meddelade att jag köper betongfoten men inte har bil :-). De frågade om jag då vill komma efter foten en annan gång, de kunde inte fatta att man inte HAR bil.

Vi fixade det lätt som en plätt, syrran och jag, och nu pryder både den nya foten och ett nytt parasoll balkongen.


Det blev inte ett Cocisparasoll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!