18.4.13

MISSFÖRSTÅND

Här om dagen när min syster var och hälsade på, ringde telefonen hennes och det var mummi. Jag satt helt bredvid, så jag hörde samtalet bra.

Mummi bad först om ursäkt för hon hade ringt fel, hon skulle ringa sin son. Snart kom det fram att hon inte hade någon aning om vem hon talade med, fast min syster kallade henne för mummi och sade att hon är Ritvas dotter.

Nu blev jag orolig och sade till min syster att fråga var mummi är så vi kan ringa ambulansen. Var säker på att hon tappat förståndet.

Rätt som det var byttes personen i luren och det var mummi, helt vanlig och sig själv. Det hade varit mummis väninna som min syster talat med och hon hade precis som hon sade ringt fel och inget barnbarn av någon som heter Ritva.

Vilken lättnad det var att märka att det var ett missförstånd allt ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!