19.4.13

LAGAT

Såhär ser vårt hem ut nu efter tre veckor. Ganska färdigt börjar det vara. Det är klart att det finns små justeringar kvar att göra och att det tar sin slutliga form först efter att vi lever här en god stund, men so far so good.

Tvilling mattorna fick plats i tamburen. Det finns härligt mycket utrymme och allt är i gömman i skåpen.

Tamburen
Bakom ytterdörren lagade jag dock en liten knagg där gästerna kan hänga av sig.



Så bra med fönster på vessan med tanke på oss kvinnor som sminkar oss.

WC

Runda bordet rymdes som sagt bra i matsalen. Stora fönster med havsutsikt har vi, och hoppas vi ser ens en glimt av havet efter att husen som håller på att stiga är färdiga :-)

Matsal

Jag tapetserade i barnrummet helt själv. Några fula ord släppte jag kanske, men bra blev det.


Barnrummet


Köket är jätte fungerande och kiva att det har lämnats öppet och luftigt.

Kök

Kök
I hallen skaffade vi en hylla som repeterar köksväggens former. I hyllan finns böcker, LP-spelare, förstärkare och skivor.

Hallen

Vår minsting sover ännu här i sin spjälsäng, men månne han inte under sommarens lopp flyttar ut. Det är ganska kiva med utsikt till balkongen, speciellt sedan när jag fått blommorna planterade..

Sovrum



Vardagrummet har vi lämnat öppet och luftigt så man också ryms och leka där. Älskar fönstren i detta rum!!
Vardagsrum

Vardagsrum

Eftersom all musik nu finns i hyllan i hallen är också tv-bordet snyggare. Gömde dvd-spelaren och internet-lådan under kistlocken och själva kistorna fungerar som LP-förvaring.

Balkongen får ett eget inlägg sedan närmare sommaren, en sneak peak får ni ju från vardagsfönstret, men det är bara hälften :-)


2 kommentarer:

  1. Du är nog otrolig alltså. Här har vi bott i 3,5 år och inte är det ju färdigt alls. Men nåja, jag brukar se hemmet som ett projekt, så småningom hittar man de rätta möblerna och allt tar sin plats.

    Och alltså, jag säger det igen, ni har det jättefint!

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag hade ju liksom driven kvar från gamla lägenheten och så fanns det den pressen att det är bäst att göra så mycket som möjligt medan jag hade O hemma. Nu är det skönt att bo här när stora linjerna är dragna.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!