27.4.13

KORONAKATU

Jag har alltid nu och då tänkt på en episod som hände då jag var fem/sex år gammal. Igår fick jag plötsligt för mig att försöka kontakta personen från 30 år tillbaka, och genom lite Googlande hittade jag ett nummer och skickade följande sms:

Hei. Tämä viesti on oikeastaan suunnattu perheen äidille mutta voit varmasti viestin hänelle välittää. Jos olet se sama Rintamäki joka asui Koronakadulla 80-luvulla ja jolla on lapset Katri ja Petri jatka lukemista.

Asia koskee vuotta 85 tai 86 jolloin Katrilla oli synttärikutsut. Keittiön saarekkeen pöydällä oli vaimonne sormukset ja sain 6 vuotiaan tytön oivalluksen piilottaa sormukset sohvatyynyjenne alle. Seuraavana päivänä Katrin äiti kyseli pihalla sormuksiaan ja lupasi niiden löytäjälle löytöpalkkion. Tulin tietysti kylään ja nopeasti löysin sormukset sieltä sohvatyynyjenne alta jonne olin ne piilottanut.

Muistan että Katrin äiti yritti saada minua tuolloin tunnustamaan että olin varastanut sormukset ja tuonut ne mukanani, mutta en tunnistanut koska se ei ollut totta. En myöskään osannut selittää miten sitten olin ne niin etevästi löytänyt, joten Katrin äiti ei varmaankaan uskonut minua kun sanoin että löysin ne sohvasta.

Hän oli tietysti kuitenkin helpottunut että sai sormuksensa joten minä sain pienen vaaleanpunavaatteisen nuken palkkioksi. En koskaan voinut leikkiä tuon nuken kanssa, sillä asia painoi minua, ja nukke myytiinkin esikoulun myyjäisissä pois.

Tähän päivään asti, asia on minua " vaivannut" ja nyt kun minulla on 2 omaa lasta niin ajattelin että parempi myöhään kuin ei milloinkaan selventää kuinka asiat tuolloin menivät. En siis varastanut sormuksia vaan piilotin ne jostain syystä ja pahoitin mieleni kun minua ei uskottu kun sanoin etten ollut niitä ottanut.

Tio minuter efter att jag skickat meddelandet ringde telefonen. Det var någon helt annan som på brytande finska undrade varför jag skickat något konstigt meddelande till honom.

Ojdå, det går inte alltid helt som man tänkt sig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!