20.4.13

CLEAN

Jag är ingen städfantast, men tycker om de städgreijer som gör mitt jobb lättare.

Min gamla Volta har tjänat mig fint de senaste sju åren, men just innan vi skulle flytta började suget avta och den hade helt tydligt enligt sig själv gått i pension.

Det var inte så hemskt roligt att försöka städa med hjälp av en dammsugare som inte lydde då jag befallde den att suga upp de små stenarna, rosken, smulorna och dammet...

Nu har jag en ny tysk tjänare. När jag körde igång den nya apparaten för första gången tänkte jag ju inte få slangen att röra på sig, så jävla effektiv
 :-)


Miele Super Clean

En annan ny förälskelse är den helt otroligt fula, men bra dammvanten. Man kommer åt överallt med hjälp av den och man börjar nästan tycka att dammtorkning är roligt.
Den bästa dammtorkaren.


4 kommentarer:

  1. Ah, städgurun Linda :) Jag har förälskat mig i Sini pölyliina, de där orangefärgade engångsdukarna! De är nästan bättre än dammsugaren :) Lätta att använda då det känns som att det finns damm trots att man just städat, bara att dra ett varv över golvet med moppen och voila. Bra också på lampor!

    SvaraRadera
  2. Måste prova!
    Behöver man ett tillhörande skaft, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har alltså en Sini-mopp, en sån där platt med skaft. Till den kan man köpa olika tillbehör. Men de här dammtrasorna kan man ju använda också till just lampor eller möbler, inte bara golv. Lite oekologiskt förstås men de behövs nog här hos oss i alla fall. Tycker det snabbt blir dammigt.

      Radera
  3. Okej joo kanske jag skall investera nån gång...
    Märker att den mopp jag använt tidigare för att torka golven (Viledas mikrokuitu) inte funkar så bra på de här mörka golven vi nu har.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!