25.4.13

2013

Efter det tunga 2012 verkar detta år på alla sätt vara vårt.

Då jag övervägde flytten hit till dessa kvarter var en stor nämnare de kommande dagisplatserna. Det var faktiskt något jag funderade mycket på, eftersom jag fått höra från många olika håll att det svenskspråkiga dagiset som ligger här nära är jätte populärt och därför nära till omöjligt att få en plats till. Också de finskspråkiga dagisarna är enligt vad jag hört proppfulla.

Jag visste att min äldre son med stor sannolikhet skulle få en plats nära gamla hemmet i ett kiva litet gruppis. Nåh, som vi vet bestämde vi oss för att flytta hit i alla fall och jag hade mentalt förberett mig på att kuska sonen längre bort och mot min vilja överväga att sedan mitt i allt byta dagis om en plats här nära nångång blev ledig.

Nu gick det mot alla förväntningar och enligt alla önskningar ändå så att han fick en plats här bredvid. Jag är SÅ glad och tacksam för detta. Dagiset ligger 200m från vårt hem så vi har gått där förbi många gånger. Senast idag stod min son och kikade in på gånden genom staketet och skulle gärna ha velat börja redan. 
4.6 är det öppna dörrars dag på dagis så då får vi se hur det ser ut inomhus också.


Känns som om vi nästan haft för bra tur i livet på senaste tid, men kanske det sen också bara handlar om en tillgottgörelse för allt skit vi fick stå ut med förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!